REGULAMIN ZAWODÓW

§1 PRZEPISY OGÓLNE

  1. Regulamin Drift World (zwany dalej Regulaminem) jest dokumentem określającym zasady rozgrywek i uczestnictwa w amatorskich zawodach driftingowych Drift World.
  2. Zawody Drift World są własnością Dudek Racing Team zwanego dalej Drift World.
  3. Zawody Drift World powinny być zgodnie z przepisami niniejszego regulaminu.
  4. Drift World zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie nie później, niż na 7 dni przed terminem najbliższej rundy zawodów.
  5. Poprzez fakt uczestnictwa w zawodach, zawodnik akceptuje treść niniejszego Regulaminu i zrzeka się prawa do dochodzenia jakichkolwiek roszczeń od Drift World na drodze sądowej.
  6. Drift World ma prawo nadać serii zawodów, bądź każdej z rund z osobna dodatkową nazwę wynikającą np. z umów sponsorskich.

§2 ORGANIZACJA ZAWODÓW

  1. Organizatorem Drift World są Port Kopytkowo oraz Dudek Racing Team.
  2. Organizator ma prawo zlecić organizację poszczególnych rund innym podmiotom.
  3. Kierownictwo zawodów stanowią osoby wskazane przez Drift World, czyli:
      • dyrektor zawodów,
      • kierownik techniczny,
      • kierownik zabezpieczenia toru,
      • zespół Sędziów powołany przez Drift World,
      • sędziowie flagowi (jeśli zostaną powołani przez Zespół sędziów),
      • startowy,
      • inne osoby wskazane przez Drift World.
  4. Oficjalne dokumenty zawodów:
      • zezwolenie na organizację zawodów (jeżeli jest wymagane),
      • Regulamin Zawodów i Komunikaty (dostępne w biurze zawodów),
      • lista zgłoszeń zawodników,
      • wyniki przejazdów kwalifikacyjnych,
      • wyniki przejazdów finałowych.

§3 LICENCJE

  1. Do udziału w zawodach nie jest wymagane posiadanie licencji driftingowej.

§4 ZGŁOSZENIE DO ZAWODÓW

  1. Do udziału w zawodach Drift World będą dopuszczeni kierowcy, którzy:
      • dokonają zgłoszenia do startu w rundzie zawodów oraz podpiszą formularz w dniu zawodów,
      • jeśli wymagane, dokonają wpłaty wpisowego na wskazane konto bankowe i w terminie określonym przez organizatora,
      • posiadają ważne prawo jazdy kategorii B.
  2. Wysokość wpisowego określa organizator.
  3. W przypadku rezygnacji z udziału w zawodach lub niedopuszczenia zgłoszonego zawodnika do startu, wpisowe nie podlega zwrotowi.
  4. Dopuszcza się udział zawodnika, który nie posiada żadnego z uprawnień wymienionych w §4 pkt.1 po uprzednim zgłoszeniu tego faktu u Organizatora i wyłącznie za jego zgodą.
  5. Zawodnicy zgłoszeni do zawodów muszą liczyć się z możliwością wykluczenia ich z treningu i zawodów w każdym momencie ich trwania jeśli w opinii Organizatora lub Zespołu Sędziów będą stwarzać zagrożenie dla siebie lub innych uczestników. Kwota wpisowego nie ulega wówczas zwrotowi.
  6. Organizator zastrzega sobie prawo do ograniczenia liczby zawodników w zależności od wielkości obiektu, na którym będą odbywały się zawody.
  7. W przypadku zawodów odbywających się na ulicach miast organizator zastrzega sobie prawo do weryfikacji zgłoszeń zawodników.

§5 WARUNKI TECHNICZNE I BEZPIECZEŃSTWA

  1. SAMOCHODU
    1. ZASADY OGÓLNE
      1. Dozwolony jest wyłącznie napęd tylny (RWD).
      2. Samochód powinien zachowywać na ile to możliwe seryjną linię nadwozia, a wszystkie elementy karoserii wymienione w celu redukcji wagi lub zamontowane w celu poprawy aerodynamiki muszą być zamontowane w sposób profesjonalny i przymocowane na stałe do samochodu.
      3. Koła (część górna) nie mogą wystawać poza obrys nadwozia / nadkoli. Dopuszczone są poszerzenia nadkoli.
      4. Samochody z nadwoziem otwartym muszą w czasie zawodów mieć zamknięty dach.
      5. Pojazdy startujące podczas treningów i zawodów muszą posiadać wszystkie elementy karoseryjne.
      6. Zespół Sędziów może zadecydować o dopuszczeniu do treningu i zawodów pojazd bez maski w dni upalne.
    2. MODYFIKACJE
      1. Poziom głośności układu wydechowego nie może przekraczać 96dB przy 3/4 maksymalnych obrotów silnika.
      2. Rozmiar opon nie musi odpowiadać rozmiarowi opon fabrycznych. Zezwala się na stosowanie opon bieżnikowanych posiadających dopuszczenie do ruchu w Unii Europejskiej.
      3. Zabrania się stosowania opon typu slick. Ograniczenie dotyczy tylko tylnej osi i obowiązuje podczas kwalifikacji i TOP 5.
      4. W przypadku złamania zasad regulaminu dotyczących dopuszczonego ogumienia, organizator ma prawo do nałożenia na zawodnika kary porządkowej w wysokości do 1000 zł oraz dyskwalifikacji.
      5. Samochód musi posiadać sprawne światła stopu koloru czerwonego:
        • dwie tylne lampy (lewa i prawa)
      6. Samochód musi posiadać sprawne światła awaryjne koloru pomarańczowego:
        • wymagane – dwie lampy tylne (lewa i prawa)
        • zalecane – dwie lampy przednie (lewa i prawa)
      7. Jeśli runda zawodów odbywa się po zmroku lub w warunkach ograniczonej widoczności, wymagane są sprawne światła przednie i tylne. Dopuszcza się zastosowanie lamp LED w miejscu seryjnych reflektorów.
      8. Jeżeli zawodnik zrezygnuje ze stosowania świateł przednich, nie może pozostawić odsłoniętych ostrych krawędzi, które mogą stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa.
      9. Zalecane jest, aby samochód posiadał jednoczęściowy kubełkowy fotel kierowcy montowany za pomocą profesjonalnych szyn montażowych.
      10. Wszelkiego rodzaju wycieki płynów są niedopuszczalne.
    3. BEZPIECZEŃSTWO
      1. Samochód musi posiadać sprawną gaśnicę (min 2kg) zamocowaną na stałe w łatwo dostępnym miejscu.
      2. Zalecane jest by samochód był wyposażony w sprawny, napełniony i odbezpieczony na czas trwania zawodów system gaśniczy.
      3. Akumulator musi być zamocowany na stałe, klema „dodatnia” osłonięta.
      4. Zalecane jest aby pojazd posiadał centralny wyłącznik prądu, zamontowany według załącznika „J” (regulaminu technicznego FIA) – umożliwiający wyłączenie dopływu prądu także z zewnątrz pojazdu.
      5. Podczas zawodów, zarówno okno kierowcy, jak i pasażera, a także „szyberdach” muszą pozostać zamknięte. Dopuszcza się otwarcie okna kierowcy, jeśli samochód wyposażony jest w zapiętą, homologowaną siatkę ochronną okna oraz kierowca posiada pełny kask.
      6. Jeśli seryjne drzwi zostały zmienione, wówczas należy zamontować klatkę bezpieczeństwa z „krzyżem” między słupkami bocznymi A i B.
      7. Zalecane jest by samochód posiadał sześciopunktową klatkę bezpieczeństwa zbudowaną według załącznika „J” (regulaminu technicznego FIA) wyposażoną w otulinę wszędzie gdzie głowa/kask może mieć styczność z klatką bezpieczeństwa.
      8. Dopuszczone są klatki bezpieczeństwa ze wzmocnieniami drzwi typu NASCAR.
      9. Samochód musi posiadać hak holowniczy (lub ucho holownicze) z przodu i z tyłu. Musi być on umiejscowiony w sposób widoczny i łatwo dostępny.
      10. W czasie zawodów kierowcy muszą używać szelkowych pasów bezpieczeństwa. Szerokość pasów po stronie kierowcy musi wynosić minimum 2 cale.Wymagane 3-punktowe pasy z homologacją dopuszczenia do ruchu. Zalecane 4 lub więcej punktowych z homologacją dopuszczenia do ruchu.
      11. Zastosowanie nie fabrycznej maski lub klapy bagażnika wymaga użycia zapinek bezpieczeństwa.
      12. Wszelkie krawędzie nie fabrycznych elementów, np. spoilerów, muszą być zaokrąglone. Kierownik techniczny lub Zespół Sędziów może zażądać zdemontowania zewnętrznych elementów nie fabrycznych, jeśli uzna, że mogą stworzyć zagrożenie.
      13. W samochodzie nie mogą znajdować się żadne luźne przedmioty, które mogłyby spowodować zagrożenie dla kierowcy lub pasażera.
      14. Zabrania się dociążania / zmiany rozkłady masy samochodu za pomocą dodatkowych obciążeń nie przytwierdzonych na stałe do karoserii.
      15. Organizator zastrzega sobie prawo do odmówienia korzystania z toru zawodnikowi, którego pojazd nie spełnia wymogów bezpieczeństwa.
      16. Zabrania się wyposażania samochodu w instalację podtlenku azotu (NOX).
      17. Na starcie może przebywać tylko jeden mechanik zgłoszony przez zawodnika.
    4. OZNAKOWANIE
      1. Zawodnicy zobowiązani są do umieszczenia naklejek sponsorów zawodów w określonych przez organizatora miejscach na nadwoziu samochodu. Naklejki muszą tam pozostać przez cały czas trwania zawodów pod groźbą dyskwalifikacji.
      2. Naklejki sponsorów zawodów zostaną przekazane zawodnikom podczas rejestracji lub podczas badania technicznego.
      3. Każdy z zawodników może odstąpić od naklejania naklejek sponsorów zawodów w zamian za uiszczenie w biurze zawodów kary umownej w wysokości 1000 zł.
    5. NAPRAWY
      1. W trakcie zawodów dopuszcza się możliwość przeprowadzania napraw nie powodujących naruszenia Regulaminu.
      2. Naprawy muszą zostać zakończone do momentu wywołania zawodnika na start.
      3. Jeżeli samochód ulegnie awarii w trakcie jednego z punktowanych przejazdów zawodnik zobowiązany jest do zgłoszenia tego faktu Zespołowi Sędziów. Na usunięcie awarii ma 10 minut od momentu zgłoszenia.
      4. Do dokonywania napraw i modyfikacji upoważnieni są zawodnik oraz zespół mechaników.
    6. WYMIANY OPON / ZMIANA CIŚNIENIA
      1. Zawodnik przejeżdża swoje przejazdy punktowane (dwubieg) na jednym komplecie ogumienia.
      2. Podczas przejazdów nie może dokonać zmiany ciśnienia powietrza w oponach.
      3. Zespół sędziów może zezwolić na zmianę opony uszkodzonej np. w skutek wypadnięcia poza trasę lub kontaktu z samochodem innego zawodnika.
    7. ZMIANA SAMOCHODU / SAMOCHÓD ZASTĘPCZY
      1. W zawodach Drift World nie dopuszcza się możliwości skorzystania z auta zastępczego / pożyczonego.
  2. WYPOSAŻENIE KIEROWCY
    1. Zawodnicy muszą posiadać kask. Zalecane kask do motorsportu z homologacją FIA. Zabrania się stosowania kasków snowboardowych, rowerowych itp.).
  3. WYPOSAŻENIE STANOWISKA SERWISOWEGO
    1. Zawodnik na czas trwania zawodów obejmuje wyznaczone i wskazane przez Organizatora miejsce w parku maszyn, przeznaczone na stanowisko serwisowe Zawodnika.
    2. Organizator zastrzega sobie prawo do ścisłego wskazania sposobu ustawienia stanowiska serwisowego.
    3. Zawodnik, mechanicy oraz obsługa są zobowiązani do utrzymania porządku w parku maszyn, ze szczególnym uwzględnieniem stanowiska serwisowego.
    4. Po zakończeniu zawodów Zawodnik jest zobowiązany do zabrania zużytych opon (chyba, że przyjął je serwis wulkanizacyjny) i pozostawienia swojego stanowiska serwisowego w czystości i porządku. Odpady komunalne powinny być pozostawione w szczelnie zamkniętych workach na śmieci.
    5. W przypadku pozostawienia w parku maszyn opon Organizator ma prawo do do nałożenia na zawodnika kary porządkowej w wysokości do 2000zł.
    6. Za bezpieczeństwo i postępowanie mechanika oraz teamu odpowiada zawodnik.
    7. Zaleca się,aby stanowisko serwisowe w parku wyposażone było w sprawną gaśnicę proszkową, umieszczoną w łatwo dostępnym miejscu.

§6 PRZEBIEG ZAWODÓW

  1. ZASADY OGÓLNE
    1. Przedmiotem współzawodnictwa jest pokonanie trasy składającej się z wyznaczonej sekwencji zakrętów w sposób najwyżej oceniony przez Zespół Sędziów. Podczas zawodów może być prowadzony pomiar prędkości (fotoradar), ponadto wszystkie przejazdy mogą być nagrywane kamerą wideo.
    2. Kierowcy biorący udział w zawodach parkują pojazdy na specjalnie do tego celu wydzielonym parkingu (parku maszyn).
    3. Każda runda serii Drift World będzie składała się z dnia treningowego połączonego z kwalifikacjami i drugiego dnia zawodów w którym weźmie udział 5 zawodników TOP 5, którzy zdobyli największą ilość punktów w kwalifikacjach.
    4. W wyjątkowych sytuacjach organizator zastrzega sobie prawo do:
      • skrócenia sesji treningowej określonej w harmonogramie zawodów,
      • zmiany ilości zawodników zakwalifikowanych do drugiego dnia zawodów,
      • dokończenia kwalifikacji w drugim dniu zawodów.
    5. W dniu treningowym przeprowadzone zostanie badanie techniczne samochodów zgłoszonych do zawodów. Badanie zostanie przeprowadzone przez osoby wyznaczone przez Organizatora.
    6. Podczas przejazdów treningowych, kwalifikacji i zawodów w pojeździe nie mogą przebywać pasażerowie.
    7. Każdy pojazd biorący udział w zawodach może być prowadzony tylko przez jednego kierowcę.
    8. Rozpoczęcie zawodów, kolejność przejazdów oraz zmiany w organizacji zawodów określają oficjalne komunikaty.
    9. Sygnał do startu daje Sędzia Startowy. Nie stosowanie się do sygnałów wydawanych przez Sędziego Startowego grozi karą porządkową w wysokości 1000 zł oraz dyskwalifikacją zawodnika.
    10. Zawodnik zobowiązany jest do bezwzględnego przestrzegania sygnałów flagowych na torze. Nie stosowanie się do sygnałów wydawanych przez flagowych grozi karą porządkową w wysokości do 1000zł oraz dyskwalifikacją zawodnika.
  2. KWALIFIKACJE
    1. Podczas kwalifikacji każdy z zawodników ma prawo do jednego przejazdu treningowego i dwóch przejazdów kwalifikacyjnych. Zawodnik ma prawo odstąpić od przejazdu treningowego lub kwalifikacyjnego zgłaszając ten fakt Startowemu.
    2. Dwa przejazdy kwalifikacyjne odbywają się jeden po drugim. Zawodnik zobowiązany jest stawić się na starcie zgodnie z kolejnością listy startowej ustalonej przez organizatora nie później niż 5 minut po poprzedzającym go zawodniku.
    3. Zawodnicy stawiają się na starcie zgodnie z listą startową ustaloną przez Organizatora.
    4. Na etapie Kwalifikacji nie dopuszcza się zmiany kolejności startu.
    5. Jeśli Zawodnik nie stawi się na starcie w wymaganym czasie, a nie zgłosił wcześniej Zespołowi Sędziowskiemu awarii samochodu (uzyskując przedłużenie regulaminowego czasu o 10 min przeznaczonych na naprawę), dany przejazd kwalifikacyjny uważa się za odbyty z zerową ilością punktów.
    6. O kolejności ustawienia do przejazdów decyduje ustalony schemat kolejności startów.
    7. O wyniku przejazdów decyduje Zespół Sędziów.
    8. Oceny sędziowskie z najlepszego przejazdu decydują o kolejności zajmowanych miejsc w przejazdach eliminacyjnych – 5 najwyżej ocenionych kierowców zostaje zakwalifikowanych do udziału w zawodach (Top 5).
    9. W przypadku gdy kilku zawodników ma taką samą ilość małych punktów, wyższą lokatę zajmuje zawodnik który jako pierwszy dokończył proces rejestracji na zawody.
  3. TOP 5
    1. Podczas przejazdów TOP 5 każdy z zawodników ma prawo do jednego przejazdu treningowego i dwóch przejazdów kwalifikacyjnych. Zawodnik ma prawo odstąpić od przejazdu treningowego lub kwalifikacyjnego zgłaszając ten fakt Startowemu.
    2. Zawodnicy stawiają się na starcie w grupach po 5, zgodnie z listą startową ustaloną przez Organizatora.
    3. Dwa przejazdy kwalifikacyjne odbywają się jeden po drugim. Zawodnik zobowiązany jest stawić się na starcie zgodnie z kolejnością listy startowej ustalonej przez organizatora nie później niż 5 minut po poprzedzającym go zawodniku.
    4. Zawodnicy stawiają się na starcie zgodnie z listą startową ustaloną przez Organizatora.
    5. Na etapie Kwalifikacji nie dopuszcza się zmiany kolejności startu.
    6. Jeśli Zawodnik nie stawi się na starcie w wymaganym czasie, a nie zgłosił wcześniej Zespołowi Sędziowskiemu awarii samochodu (uzyskując przedłużenie regulaminowego czasu o 10 min przeznaczonych na naprawę), dany przejazd kwalifikacyjny uważa się za odbyty z zerową ilością punktów.
    7. O kolejności ustawienia do przejazdów decyduje ustalony schemat kolejności startów.
    8. O wyniku przejazdów decyduje Zespół Sędziów.
    9. Oceny sędziowskie z najlepszego przejazdu decydują o kolejności zajmowanych miejsc w przejazdach eliminacyjnych – 5 najwyżej ocenionych kierowców zostaje zakwalifikowanych do udziału w zawodach (Top 5).
    10. W przypadku gdy kilku zawodników ma taką samą ilość punktów, przeprowadzona zostanie dogrywka.
    11. Każdy zawodnik ma obowiązek punktualnego stawienia się i uczestnictwa we wszystkich briefingach odbywających się w trakcie zawodów, zarówno tych podanych w harmonogramie, jak i ogłoszonych w oficjalnych komunikatach.
    12. Brak uczestnictwa w briefingu skutkuje brakiem możliwości składania protestów przez zawodnika.
    13. Zawodnik ma obowiązek uczestniczenia w ceremonii wręczenia nagród.
    14. W przypadku nie stawienia się zawodnika podczas ceremonii wręczenia nagród, ewentualne nagrody i trofea przepadają.

§7 OCENA I PUNKTACJA

  1. OGÓLNE ZASADY OCENY SĘDZIOWSKIEJ
    1. Oceny przejazdów kwalifikacyjnych zawodników dokonuje Zespół Sędziów.
    2. Ocena jest ostateczna i wiążąca z chwilą jej ogłoszenia.
    3. Od decyzji przysługuje Zawodnikom odwołanie, składane w formie protestu przeprowadzonego zgodnie z zasadami określonymi w §7 pkt.4.
    4. Podstawowymi kryteriami oceny dokonywanej przez Zespół Sędziów są: linia przejazdu, prędkość, kąt wychylenia oraz styl przejazdu.
    5. Zespół Sedziów określa i szczegółowo przedstawia kryteria oceniania przejazdów podczas briefingów.
    6. Przejazdy kwalifikacyjne oceniane są w systemie 0-100 pkt.
    7. Ocena każdego przejazdu kwalifikacyjnego stanowi średnią ocen wystawionych przez członków Zespołu Sędziów.
    8. Końcową ocenę przejazdu Zawodnika uznawaną w tabeli kwalifikacji, stanowi najwyższa ocena przyznana Zawodnikowi przez Zespół Sędziów podczas jego przejazdów kwalifikacyjnych.
    9. W przypadku równej oceny końcowej o kolejności w tabeli kwalifikacji decyduje kolejny wyższy wynik przejazdu.
    10. W przypadku równych ocen końcowych wszystkich przejazdów kwalifikacyjnych, o kolejności decyduje dogrywka.
  2. PUNKTACJA KWALIFIKACJI I ZAWODÓW
    1. KWALIFIKACJE
      1. Najlepszy wynik zawodnika decyduje o jego pozycji w TOP 5.
    2. ZAWODY
      1. Zwycięzcą zawodów zostaje Zawodnik, który wygra finał rozgrywek top 5.
  3. PROTESTY
    1. Każdy zawodnik który wziął udział briefingu ma prawo do przedstawienia uwag dotyczących przeprowadzenia zawodów w formie oficjalnego protestu.
    2. Jeden protest dotyczyć może tylko jednego zawodnika/samochodu.
    3. Na zgłoszenie protestu zawodnicy mają 10 minut od chwili ogłoszenia wyniku przejazdu.
    4. Procedura protestu podzielona jest na dwa etapy:
      • wstępna ocena zasadności
      • rozpatrzenie protestu
    5. Etap pierwszy – wstępna ocena zasadności protestu.
      1. Zawodnik osobiście komunikuje chęć zgłoszenia protestu Startowemu.
      2. Zespół Sędziów opiniuje wstępną zasadności zgłoszenia.
      3. W przypadku pozytywnej opinii, protest zostaje przyjęty do rozpatrzenia.
      4. W przypadku negatywnej opinii, protest zostaje odrzucony, procedura zostaje zakończona i nie przysługuje od niej odwołanie.
      5. Decyzję przekazuje zawodnikowi Startowy.
    6. Etap drugi – rozpatrzenie protestu.
      1. W przypadku przyjęcia protestu, następuje proces jego rozpatrzenia.
      2. Zawodnik składający protest ma prawo do osobistego złożenia wyjaśnień Zespołowi Sędziów.
      3. Do wstępu na wieżę sędziowską dopuszczony jest tylko i wyłącznie zawodnik składający protest, wraz z opiekunem prawnym w przypadku gdy zawodnik jest niepełnoletni. Obecność na wieży sędziowskiej lub próba wpłynięcia na Zespół Sędziów przez osoby postronne takie jak kibice, członkowie teamu czy rodziny, będzie skutkować automatycznym odrzuceniem protestu.
      4. Po złożeniu wyjaśnień zawodnik opuszcza wieżę sędziowską, a Zespół Sędziów przystępuje do zbadania i rozpatrzenia protestu.
      5. Zespołu Sędziów przekazuje decyzję Zawodnikowi bezpośrednio lub za pośrednictwem Startowego.
    7. Od decyzji Zespołu Sędziów nie przysługuje odwołanie.

§8 ZEZWOLENIA, ODPOWIEDZIALNOŚĆ, PRAWO DO WIZERUNKU

  1. Każdy z uczestników zawodów bierze w nich udział na własną odpowiedzialność. Organizator nie będzie ponosił żadnej odpowiedzialności za zranienie lub uszkodzenie własności w stosunku do zawodników, kierowców, pomocników i osób trzecich. Każdy zawodnik będzie wyłącznie odpowiedzialny za swoje ubezpieczenie i musi posiadać ubezpieczenie w zakresie NW (zalecane jest AC z ryzykiem sportowym).
  2. Podpisując zgłoszenie do zawodów każdy zawodnik zrzeka się wszelkich praw do odszkodowań mogących wyniknąć w związku z wypadkami, które mogą się przytrafić zawodnikom lub ich pomocnikom i mechanikom podczas treningu i zawodów lub podczas przejazdu z miejsca parkowania na trasę i z powrotem. Zrzeczenie stosuje się do Drift World organizatora, różnych osób urzędowych oraz innych zawodników lub ich pomocników i mechaników.
  3. Podpisując zgłoszenie do zawodów każdy zawodnik wyraża zgodę na utrwalenie i eksploatację swojego wizerunku i podobizn oraz zamieszczenie ich we wszystkich materiałach informacyjnych i promocyjnych (w tym wydawnictwach poligraficznych i Internecie). Oświadcza również, że zgadza się na wykorzystanie swojego wizerunku i podobizn na następujących polach eksploatacji:
      • utrwalenie we wszelkich technikach/systemach/rodzajach zapisu na wszelkich nośnikach zapisu magnetycznego, cyfrowego, nośnikach światłoczułych, drukarskich itp. i przepisywanie utrwaleń zapisów na inną technikę/system/rodzaj zapisu/nośnik, w tym nośniki zapisu magnetycznego, cyfrowego, nośniki światłoczułe w nieograniczonej ilości nośników,
      • wytwarzanie jakąkolwiek techniką kopii wizerunków i podobizn, w tym w szczególności techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową,
      • zwielokrotnianie zapisów w nieograniczonej liczbie egzemplarzy na wszelkich nośnikach, wszelkimi technikami, w tym techniką zapisu magnetycznego, światłoczułego, drukarskiego, reprograficznego, cyfrowego,
      • wprowadzanie do obrotu,
      • wprowadzanie do pamięci komputera, do sieci komputerowej i/lub multimedialnej, do baz danych,
      • publiczne udostępnianie w taki sposób, aby każdy mógł mieć dostęp do wizerunków i podobizn i przedmiotów praw pokrewnych w miejscu i w czasie przez siebie wybranym (m.in. udostępnianie w Internecie np. w ramach dowolnych stron internetowych oraz jakichkolwiek serwisów odpłatnych lub nieodpłatnych, w szczególności video on demand, pay-per-view, dostępnych m.in. w technice downloading, streaming, IPTV, ADSL, DSL oraz jakiejkolwiek innej), a także w ramach dowolnych usług telekomunikacyjnych z zastosowaniem jakichkolwiek systemów i urządzeń (m.in. telefonów stacjonarnych i/lub komórkowych, komputerów stacjonarnych i/lub przenośnych, a także przekazów z wykorzystaniem wszelkich dostępnych technologii np. GSM, UMTS itp., za pomocą telekomunikacyjnych sieci przesyłu danych),
      • wymiana nośników, na których utrwalono wizerunki i podobizny oraz wprowadzanie zapisów wizerunków i podobizn do pamięci komputerów i serwerów sieci komputerowych, także ogólnie dostępnych w rodzaju Internet oraz udostępnianie ich zapisów (plików) użytkownikom (korzystającym z) takich sieci na całym świecie w tym za pośrednictwem sieci telekomunikacyjnych w miejscu i czasie przez nich wybranych w tym w systemie VOD, udostępniania przez witryny www i portale internetowe, P2P i inne protokoły udostępniania i/lub wymiany plików,
      • wielokrotne nadawanie za pomocą wizji i fonii przewodowej i bezprzewodowej, także stereofonicznie, przez stacje naziemne i za pośrednictwem satelity, w tym także w ramach tzw. “platform cyfrowych” na całym świecie, dla odbiorców wszelkich systemów odbioru telewizji (w tym także nadawanie w sieci Internetu we wszelkich formułach -“on demand”, “pay per view”, swobodnie dostępnej dla korzystających z sieci Internetu itp., rozpowszechniania w zamkniętych obiektach, statkach, samolotach itp.),
      • reemitowanie analogowe oraz cyfrowe wizji i/lub fonii (kodowane lub niekodowane, odpłatne lub nieodpłatne, w jakimkolwiek systemie, formacie lub technologii) m.in. za pośrednictwem platform cyfrowych, sieci kablowych, połączeń telekomunikacyjnych, telewizji mobilnej, IPTV, DSL, ADSL, jakichkolwiek sieci komputerowych (w tym Internetu) itp.,
      • wprowadzanie do obrotu nośników z zapisem wizerunku i podobizny (wszelkiego rodzaju, w tym VCD, DVD, kasety video, plików cyfrowych itd.) i jego fragmentów w nieograniczonej liczbie egzemplarzy, zezwalanie na zasadzie wyłączności na nadawanie, w tym na rozpowszechnianie w sieciach kablowych i platformach cyfrowych oraz w sieciach telekomunikacyjnych i w sieciach powszechnie dostępnych w rodzaju Internetu,
      • wprowadzanie do pamięci komputera, do sieci multimedialnej i sieci telefonicznej,
      • wydanie i rozpowszechnianie we wszystkich wydaniach, niezależnie od formy, standardu lub formatu, bez ograniczeń liczby nakładów, wydań oraz egz. z opisem i wykorzystaniem dla mat. prasowych oraz w wydawnictwach w języku polskim lub innych wersjach językowych; obejmuje to także prawo do częściowego lub całkowitego przedruku (przed i po produkcji), w tym na fotokopiach, mikrokopiach i mikroreprodukcjach, a także prawo do powielania w inny sposób,
      • wykorzystanie w utworach multimedialnych,
      • wykorzystanie na stronach internetowych,
      • udostępnianie w technologii wideo-na-żądanie i pay-per-view, wykorzystanie na urządzeniach przenośnych, w sieciach telefonii komórkowej, sieciach Internetowych, publikacjach prasowych oraz w ramach działań i materiałów promocyjnych, reklamowych lub marketingowych,
      • publiczne udostępnianie wizerunku i podobizny w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niej dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym,
      • opracowanie, aranżacja, przystosowanie, zmiana układu lub jakiekolwiek inne zmiany w zapisie komputerowym, z prawem do zwielokrotniania rezultatów tych zmian z zachowaniem praw osoby, która je wykonała,
      • rozpowszechnianie przez osoby trzecie w sposób publiczny lub niepubliczny,
      • wykorzystanie wizerunku i podobizny do celów promocyjnych i reklamy Drift World oraz innych podmiotów, jeśli Organizator uzna to za stosowne,
      • komercyjne wykorzystanie wizerunku i podobizny w ramach Internetu,
      • wykorzystanie wizerunku i podobizny w innych dziełach/utworach i przy okazji jakichkolwiek działań Zamawiającego lub podmiotów przez niego wskazanych,
      • publiczne wyświetlanie i odtwarzanie.

§9 KARY PORZĄDKOWE

  1. W przypadku naruszenia zasad niniejszego regulaminu, zasad bezpośrednio obowiązujących na zawodach lub stworzenia zagrożenia dla innych uczestników zawodów, Organizator ma prawo nałożyć na zawodnika następujące kary regulaminowe:
      • upomnienie,
      • kara pieniężna w wysokości ustalonej indywidualnie przez Organizatora, nie wyższa, niż 5000 zł,
      • dyskwalifikacja i odebranie punktów uzyskanych w danej rundzie.
  2. Kary pieniężne przekazywane będą w formie darowizny na konto bankowe wybranego przez Organizatora Domu Dziecka.

§10 PRZEPISY KOŃCOWE

  1. Organizator nie odpowiada za rzeczy pozostawione bez nadzoru lub zagubione, które zostaną zniszczone lub zajęte przez osoby trzecie. Organizator i kierownictwo zawodów nie przyjmują na siebie odpowiedzialności za szkody i straty spowodowane przez uczestników (widzów, zawodników) w stosunku do osób trzecich i ich mienia podczas trwania zawodów. Organizator ma prawo żądania naprawienia szkody od osoby, która jej dokonała.
  2. Prawo do interpretacji niniejszego Regulaminu zastrzega sobie Organizator.
  3. Organizator zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia biegów pokazowych, które nie będą wliczane do klasyfikacji zawodów.
  4. Po przekroczeniu bramy wjazdowej uczestnik jest zobowiązany do podporządkowania się przepisom właściwych regulaminów, poleceniom i instrukcjom wydawanym przez organizatora, służby porządkowe, ochronę oraz osoby upoważnione przez Organizatora. Kierowca jest zobowiązany do nie spożywania alkoholu i innych zakazanych przez prawo środków na 48 godzin przed i w trakcie trwania zawodów.
  5. Uczestnik jest zobowiązany do przestrzegania zasad bezpieczeństwa oraz ograniczenia prędkości do 15 km/h na terenie imprezy. Organizator zastrzega sobie prawo do usuwania z terenu imprezy osób stwarzających zagrożenie dla bezpieczeństwa uczestników imprezy.
  6. Widzowie są zobowiązani do pozostawienia samochodów na parkingu i poruszaniu się pieszo wyłącznie w miejscach przeznaczonych dla publiczności.
  7. Zawodnicy poruszający się pojazdami poza wyznaczonym torem, na którym odbywają się zawody, są zobowiązani do zachowania szczególnej ostrożności i ustąpienia pierwszeństwa pieszym.
  8. Zawodnicy startują w zawodach na własną odpowiedzialność z pełną świadomością istnienia ryzyka utraty zdrowia lub życia. Organizator, władze i kierownictwo zawodów nie odpowiadają za szkody spowodowane przez zawodników wobec osób trzecich, jak również nie biorą na siebie odpowiedzialności za konsekwencje wypadków dla samych zawodników lub ich mienia.